Ondertitel

Nieuwe website brengt pasfoto’s maken en social media samen

Gepubliceerd

Veghel, 3 november 2010.

Pitch

Online officiële pasfoto’s maken vanaf nu mogelijk op Pasfoto.nu https://pasfoto.nu/?p=15419

Samenvatting

Vandaag is de website Pasfoto.nu gelanceerd, een online dienst waarop klanten op eenvoudige wijze online een officiële pasfoto kunnen maken. Het doel van de ondernemers achter de website is om de Nederlandse pasfotomarkt op zijn kop te zetten en binnen 5 jaar 50% van de pasfoto’s die in Nederland gemaakt worden, te leveren.

Op Pasfoto.nu kunnen klanten in 4 stappen een officiële (of niet-officiële) pasfoto maken. In de stappen op de website zijn alle officiële eisen, zoals gesteld door de Nederlandse overheid, verwerkt.

Details

Op Pasfoto.nu kunnen klanten in 4 stappen een officiële (of niet-officiële) pasfoto maken. Hiervoor maken zij een nieuwe foto met hun webcam of uploaden een bestaande foto, om deze vervolgens online te bewerken en controleren. Tevens is een iPhone-applicatie in ontwikkeling, waarmee een derde mogelijkheid geboden wordt om de basisfoto aan te leveren. In de stappen op de website zijn alle officiële eisen, zoals gesteld door de Nederlandse overheid, verwerkt.

Aan de lancering van de website is een ruime testperiode voorafgegaan. “In de testfase van Pasfoto.nu kwamen we erachter dat veel webcams nog niet voldoen aan de kwaliteitseisen van een officiële pasfoto. We zijn daarom op zoek gegaan naar nieuwe mogelijkheden en hebben de optie om foto’s te uploaden toegevoegd. Klanten kunnen nu bijvoorbeeld eerst een foto maken met hun digitale camera en deze vervolgens uploaden op de website,” aldus Paul Bouwman, mede-oprichter van het concept.

Social media

De inzet van social media speelt een belangrijke rol in het vernieuwende concept. Klanten krijgen de optie voorgeschoteld om hun pasfoto te delen met hun netwerken op Twitter, Facebook, Hyves of Flickr.

“Social media speelt een belangrijke rol in het concept. Klanten kunnen hun pasfoto delen met hun sociale netwerken, waarna deze bekeken en beoordeeld kan worden door vrienden. Hiermee voegen we een funfactor toe aan het maken van pasfoto’s. Tevens levert dit natuurlijk veel exposure op voor Pasfoto.nu,” zegt mede-oprichter Gijs Heerkens.

Vooruitstrevend

Het concept is een samenwerking tussen Paul Bouwman, eigenaar van multimediabureau Take2media, en internetondernemer Gijs Heerkens. De ondernemers hebben zichzelf tot doel gesteld om binnen 5 jaar 50% van de pasfoto’s die in Nederland gemaakt worden, te leveren.

Relevante links

– Paul Bouwman

In de testfase van Pasfoto.nu kwamen we erachter dat veel webcams nog niet voldoen aan de kwaliteitseisen van een officiële pasfoto. We zijn daarom op zoek gegaan naar nieuwe mogelijkheden en hebben de optie om foto’s te uploaden toegevoegd. Klanten kunnen nu bijvoorbeeld eerst een foto maken met hun digitale camera en deze vervolgens uploaden op de website.

– Gijs Heerkens

Social media speelt een belangrijke rol in het concept. Klanten kunnen hun pasfoto delen met hun sociale netwerken, waarna deze bekeken en beoordeeld wordt door vrienden. Hiermee voegen we een funfactor toe aan het maken van pasfoto’s. Tevens levert dit natuurlijk veel exposure op voor Pasfoto.nu.